Rekolekcje w szkole

Opublikowano: 2022-04-13 07:41, Numer artykułu: 52495 , Autor: A.Bąkowska

W dniach 4-6 kwietnia odbyliśmy rekolekcje wielkopostne pt. „Gdzie jest Bóg?”. W pierwsze dwa dni spotykaliśmy się z ks. Pawłem Sawiakiem na terenie naszej szkoły.

W naszych rekolekcjach uczestniczyli również uczniowie wraz z nauczycielami XXI Liceum Integracyjnego w Bydgoszczy.

Pierwszego dnia ksiądz zaskoczył nas wyjątkowym tańcem – Tunakiem, poprzez który ośmielił nas i otworzył na siebie nawzajem. Ksiądz podzielił się z nami swoim świadectwem wiary.  Pokazał nam na przykładzie swojego życia, jakich Bóg dokonuje zmian, wkraczając w życie człowieka, przemieniając jego dotychczasowy sposób bycia na zupełnie nowy, lepszy.

Otwartość na Boga pozwala zaufać sobie i innym ludziom.
Na zakończenie spotkania zostaliśmy podzieleni na grupy, aby wspólnie podzielić się własnymi przemyśleniami na temat naszej wiary w Boga.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od  śpiewu przy akompaniamencie gitary. Wspólny śpiew wyzwolił w nas dużo energii. Ponadto uczniowie naszej szkoły przygotowali pantomimę

pt. „Everything Skit”. Ważny był dla nas przekaz : młody człowiek, nękany różnymi pokusami oddala się od Boga, ale Ten  nie rezygnuje z człowieka, cały czas mu towarzyszy, walczy o niego.

Na końcu nastąpiła modlitwa wstawiennicza, podczas której prosiliśmy Boga za siebie nawzajem.

A następnie każdy z nas na karteczkach składał swoje różne sprawy Jezusowi przynosząc

pod krzyż.

Ostatniego dnia rekolekcji spotkaliśmy się z młodzieżą z innych szkół średnich  w XI Liceum Ogólnokształcącym. Powitał nas zespół ewangelizacyjny „niemaGOtu”.

Po czym wysłuchaliśmy dwóch świadectw:

„Pan Bóg to nie fajerwerki. Dopiero z perspektywy czasu widzimy, jak On działa. Chcę wam powiedzieć, że jestem w Nim bardzo zakochana. Możecie chodzić na milion terapii, ale odpowiedź na pytanie, kim jesteście, otrzymacie tylko i wyłącznie przez Jezusa”Agata Graczyk.

„Kiedy kapłan położył na moim czole palec z olejami, zacząłem płakać, jak małe dziecko – dodał Kevin Kołodziej, wspominając przyjęcie sakramentu bierzmowania. – Moi rodzice są niewierzący. Niejednokrotnie usłyszałem: „kiedy ostatni raz byłeś u księdza pod sutanną, po co chodzisz do kościoła”. Pewnie wielu z was tego doświadcza, ale zobaczcie, ja dalej jestem w żywym Kościele, który mnie rozumie. Musicie dużo rozmawiać Panem Bogiem. On Was wysłucha i pomoże” Kevin Kołodziej.

Kolejnym prelegentem był ks. biskup Krzysztof Włodarczyk, który zaimponował nam spontanicznością i poczuciem humoru. Ks. biskup przypominał nam, że:

„Ewangelia nie jest wygodnym fotelem, ale łódką, którą płyniemy na spotkanie przygody. Na tej łodzi, na łodzi kościoła, dla każdego jest miejsce. I nawet nie trzeba wiosłować, bo Duch Święty wieje, kiedy chce. A my stawiamy żagle i wystawiamy je na wiatr Ducha Świętego.”

Niesamowitym przeżyciem była też adoracja Najświętszego Sakramentu, który został wniesiony przez kapłana na halę sportową. Przywitaliśmy Pana Jezusa przyjmując postawę klęczącą i w ciszy trwaliśmy na modlitwie. Po czym kapłan przeszedł z Najświętszym Sakramentem pośród nas, udzielając nam błogosławieństwa.

Rekolekcje wielkopostne zachęciły nas do przemyśleń dotyczących naszej wiary. Zrozumieliśmy, że otrzymaliśmy wyjątkowy dar w postaci chrztu i bierzmowania.

Rekolekcje umocniły naszą więź z Bogiem i drugim człowiekiem, zostaliśmy zmobilizowani
do dalszego rozwoju wiary.

Weronika Kledzik, Martyna Mandra, Julia Satko, Wiktoria Szwigowska – uczennice 3h