Fakty i mity o sztucznej inteligencji
Opublikowano: 2025-11-25 13:15
"Jak uczą się maszyny i dlaczego się mylą? Czy sztuczna inteligencja naprawdę „rozumie” świat?"- tak brzmiał temat spotkania w ramach projektu "Nauka ma głos", w którym uczestniczyła klasa 1A w Młynach Rothera.
Spotkanie poprowadził p. Cyryl Leszczyński, badacz i dydaktyk w dziedzinie VR/AR oraz edukacji cyfrowej z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, który w interesujący sposób odpowiedział na pytania dotyczące natury ludzkiego procesu uczenia oraz porównał go ze sposobem "uczenia się" sztucznej inteligencji. Na omówionych przykładach zobaczyliśmy jak sztuczna inteligencja, pomimo ogromnego potencjału, potrafi mylnie interpretować dane oraz odpowiedzieliśmy sobie na pytanie, czy jest ona tak kreatywna jak ludzie?
Przedstawione informacje zachęciły uczniów do zadawania pytań, z którymi spotykają się we współczesnym świecie, a odpowiedzi były bardzo inspirujące i pokazały różne strony sztucznej inteligencji.
Projekt "Nauka ma głos" jest realizowany i finansowany w ramach wspólnego Programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Centrum Nauki Kopernik.





